Monday 7 May 2012

BISIKAN SIRR #14 & # 15

0 comments





[14] ✿ܓ♥ PILIHAN SYURGA ATAU NERAKA

Ingatlah, tanda ahli syurga ialah golongan yang tiada ingat akan kebaikannya dan sentiasa mengingati kesalahan dirinya. Ahli neraka pula ialah golongan yang sentiasa mengungkit kebaikan dan melupai kesalahan diri. Jika kebaikan kamu dihargai, bsyukurlah kamu kepada-Nya. Jika tidak dihargai, janganlah kecewa, hiburkan dirimu dengan janji ALLAH dan brsabarlah, sesungguh-Nya ALLAH tidak akan mensia-siakan kebaikanmu.

وَلَنَجْزِيَنَّ الَّذِينَ صَبَرُوا أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ

"....dan sesungguhnya Kami membalas orang-orang sabar dengan memberikan pahala yang lebih baik dari apa yang mereka telah kejakan." [An-NahL: 96]


[15] ✿ܓ♥ ANAKMU ANUGERAH ALLAH

Hargailah anugerah ALLAH. Anak-anakmu adalah hadiah yang amat berharga dari Tuhanmu. Amat indah ciptaan-Nya. Ia menjadikan manusia berpasang-pasangan dan disulami keindahan dengan kehadiran cahaya mata.

Anak yang sering didambakan dalam keluargamu tapi andai disalah asuh sehingga terlupa siapa sebenar dirinya, bagaikan dilontarkan ke dalam gaung kegelapan. Mereka lupa asal dari mana mereka datang, untuk apakah kehidupan ini dan ke manakah mereka akan pergi? Mereka hidup tanpa pedoman, disajikan keni'matan zahir tetapi diabaikan keni'matan jiwa. Disogok dengan kejayaan dunia namun diabaikan kejayaan akhirat.

إِنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلَادُكُمْ فِتْنَةٌ ۚ وَاللَّهُ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ

" Sesungguhnya harta benda kamu dan anak-anak kamu itu hanyalah menjadi ujian, dan di sisi ALLAH jualah pahala yang besar." [At-Taghaabun: 15]

Leave a Reply

Labels