Monday 27 June 2011

Malam Pertama Pengantin

0 comments



Malam Pertama Pengantin

Apabila kita rujuk apa akan berlaku pada malam pertama pengantin pasti dalam fikiran kita adalah hubungan SEKS dan proses untuk memecahkan dara isteri. ANDA jangan terkejut ada juga pasangan pengantin yang telah berkahwin bertahun TETAPI masih GAGAL untuk memecahkan dara isteri. Ini boleh berlaku jika teknik hubungan seks tidak berkesan atau posisi seks yang dipilih tidak tepat untuk memecahkan dara isteri.
 
 Ada selaput dara yang nipis, ada selaput dara yang tebal. Ada lubang faraj yang dalam dan ada juga zakar yang kecil dan pendik. Jangan memandang ringan ilmu ini kerana kesilapannya boleh membuatka isteri anda kurang menghormati anda kerana anda kasar. Atau kerana anda tidak dapat memuaskan nafsu beliau (isteri). INGAT nafsu lelaki hanya 1 dan nafsu perempuan adalah 9. Untuk itu lelaki perlu menggunakan akalnya yang 9 berbanding akal wanita 1 untuk memenuhi nafsu isteri  yang 9.


Kenikmatan dalam hubungan seks.

Saat yang paling indah dalam berumahtangga adalah melakukan hubungan seks antara suami iateri.Ianya merupakan puncak kebahgiaan dan titik akhir dari gelora cinta yang membara didada,sebab keinginan untuk melakukan seks merupakan satu kecenderungan semulajadi atau satu naluri biologi yang normal dari setiap manusia.
Aspek yang paling utama di dalam hubungan seks adalah hubungan yang intim antara suami dan isteri,kerana dengan hubungan tersebut akan membawa teman hidup anda kepada kenikmatan yang tidak terhingga,keghairahan,kemesraan dan kenikmatan tersebut akan lebih sempurna jika hal-hal yang ikut serta mempengaruhi kenikmatan seks itu diperhatikan.
      

 Di antara hal-hal yang akan mempengaruhi dalam hubungan seks :-
       

      Tempat tinggal yang selesa

Tempat tinggal atau rumah berfungsi sebagi tempat berlindung dari panas matahari,curahan hujan,tiupan angin serta gangguan binatang dan lain-lain di samping itu tempat tinggal juga berfungsi sebagai hiasan bagi pemiliknya.

Keindahan dan kebersihan rumah secara umum harus diperhatikan akan tetapi yang paling diutamakan dari kesemuanya itu adalah tempat tidur yang selesa,sebab bilik tidur adalah merupakan tempat istimewa bagi pasangan suami isteri untuk mengadakan hubungan seks,kerana kegitan seks bukanlah suat hal yang boleh dilakukan di tempat-tempat umum,apalagi kebanyakan pasanagan suami isteri hanya mempunyai masa mengadakan hubungan seks pada waktu malam sahaja,oleh kerana itu suasana bilik yang bersih,berbau harum,dengan lampu yang romantic ikut serta mempengaruhi keghairahan suami isteri dalam melakukan hubungan tersebut


Membersih badan dan berhias

Sebelum melakukan persetubuhan hendaklah suami dan isteri membersihkan badan atau mandi terlebih dahulu,sebab badan yang tidak bersih dan berbau busuk tidak akan memberi keselesaan dan kenikmatan kea rah hubungan seks yang romantic

Bersolek dan memakai wangi-wangian bagi seorang isteri,merupakan hal yang sangat penting menyebabkan timbulnya rasa cinta dan kasih saying,serta membangkitkan syahwat untuk segera melakukan hubungan seks


Berfikiran tenteram

Pada waktu hendak melakukan hubungan suami ister fikiran hendaklah tenang,bebaskan jiwa dari segala masalah,sebagai seorang suami jika pada waktu melakukan hubungan tersebut masih melakukan tugas,seperti kerja di pejabat, perniagaan dan sebagainya, sudah pasti kenikmatan dalam melakukan hubungan seks dengan isteri tidak akan sepenuhnya dinikmati.
     
Begitu juga sebaliknya,seorang isteri jika pada waktu melakukan hubungan tersebut masih memikirkan masalah rumahtangga dan lain-lain sudah pasti tidak akan memenuhkan kenikmatan yang diharakan, apalagi sesuai dengan fitrah wanita agak sedikit lambat nafsunya terangsang jika dibandingkan dengan lelaki, oleh kerana itu ketenangan dalam fikiran sangatlah diperlukan.




PENGALAMAAN PADA MALAM PERTAMA

Malam pertama bagi pasangan suami isteri yang baru saja menikah,adalah merupakan suatu malam yang bersejarah dan penuh dengan berbagai macam perasaan,perasaan tersebut bercampur antara gembira dan duka. Kegembiraan yang di maksudkan disini adalah bagi pasangan suami isteri yang saling suka sama suka dan saling cinta mencintai,sedangkan perasaan duka adalah bagi mereka yang dikahwinkan secara paksa atau bukan atas dasar kerelassn hati

Malam pertama adalah malam yang mendebarkan, terlintas dalam pemikiran bermacam ragam keseronokkan,rasa dan sebagainya. Rasa takut dan rasa malu ini terutama yang mengalaminya adalah kaum wanita,hal ini kerana mahkotanya yang selama ini ditutup dengan rapi,pada malam pertama ini akan dikecapi oleh seorang lelaki yang bergelar suami.,apalagi dengan telah mendengar berita dari kawan-kawan ataupun buku-buku bacaan bahawa kesakitan akan dialami apabila selaput dara hendak dipecahkan,pada hal sebenarnya pendapat yang demikian itu terlalu berlebihan kerana semuanya ini tergantung pandai atau tidak suami memainkan peranan.

Dikalangan masyarakat,ada satu pemikiran yang kurang sihat yang selalu kita dengari aitu pndapat yang mengatakan bahawa malam pertama adalah merupakan malam ujian bagi lelaki dan malam pertama adalah malam yang mesti digunakan untuk memecahkan selaput dara,malam pertama itu amat menentukan,sebab apabila ia gagal melakukan hubungan seks pada malam itu,bereti adalah sebagai tanda kegagalannya untuk masa-masa selanjutnya.

Pendapat yang demikian itu sebenarnya terlalau berlebihan dan mestilah di jahi, dan pendapat yang sedemikian akan mengakibatklan lelaki bersifat kasar, tanpa pertimbangan sehingga menimbulkan rasa sakit bagi isteri. Dan ia sangat berlawanan dengan Islam, kerana agama yang mengutamakan kelembutan, kesederhanaan, kasih sayang, kerelaan bukan kekasaran.

Suami dengan bekal pengetahuan yang ada, mungkin akan mengharapkan ia akan mengalami perasaan kenikmatan sebagaimana yang pernah dialaminya pada waktu ia mengeluarkan air mani ketika bermimpi, malah lebih dari itu, kerana pada saat ini ia akan melakukan hubunganseks yang nyata dengan isteri yang dicintai, dan mungkin juga akan menimbulkan perasaa ragu-ragu, apakah  ia akan melayarkan bahteranya ke pulau impian ataukah kemudinya akan patah di tengah jalan, dan mungkin pula dia akan merasa takut untuk merosak selaput dara, kalau-kalau akan menimbulkan rasa kesakitan kepada isterinya.

Mungkin juga kerana desakan nafsu yang begitu tinggi, sehingga ia mengeluarkan air maninya sebelum ia sempat memasukkan zakarnya kevagina isterinya. Dan mungkin pula kerana terlalu kasihan kepada si isteri, takut kalau-kalau ianya sakit sehingga zakar menegang secara tiba-tiba lemah dan terkulai.

Hal ini sebenarnya tidak perlu dirisaukan. Jika ia terjadi tidaklah bererti bahawa suami akan gagal untuk selamanya. Ia harus bersabar dan mengulanginya lagi walaupun hingga beberapa kali sampai ia berhasil.

Sering juga terjadi, pad asaat akan melakukan persetubuhan dengan isteri pada malam pertama ini, si isteri terlalau pasif malah mungkin agak menolak. Sikap si isteri sendiri pada malam pertama ini mengalami pergolakan kejiwaan yang tidak sedikit. Sebab ia akan mengakhiri kedudukannya sebagai seorang gadis. Dan akan menjadi seorang janda apabila suaminya tidak lagi bersamanya.

Apa yang penting, suami “jangan memaksa isteri”. Kerana ini akan memeberi kesan kepada jiwa bahkan akan menggangu hubungan seterusnya. Keran asetiap kali akan melakukan persetubuhan si isteri akan dibayangi oleg pengalaman pad amalan pertama.

Pada malam pertama suami perlu lebih aktif dan jangan terlalu mengharapkan keaktifan dari si isteri. Jika isteri pasif, adalah lumrah kerana wanita adalah pemalu. Jika pada malam pertama isteri sudah aktif bererti ini tidak sesuai lagi dengan keperibadian aslinya.

Kaaktifan si suami pada malam pertama ini sangatlah di perlukan, baik berupa kata-kata rayuan dan lain-lain. Si suami perlu menunjukkan sifat kejantanannya, tegasnya, si suamilah yang harus memulai terlebih dahulu dalam segala hal.

Perasaan malu yang dialami oleh kaum wanita akan membuatkan dia sedikat bersifat dingin, sedangkan gelojak berahi yang memuncak mendorong ia untuk selalu aktif, kedua perasaan yang saling berlawanan inilah yang kadang kala isteri kurang berhasil dalam melakukan hubungan seks yang pertama ataupun kali. 

Oleh kerana itu, bukanlah merupakan hal yang aneh, jika pada malam pertama ini kedua belah pihak baik suami mahupun isteri mengalami hambatan pada waktu melakukan persetubuhan.  Bahkan mungkin tiak memuaskan dan hal tersebut tidak perlu dan menjadi
Kanya sebagai kekecewaan yang mendalam. Pengalaman yang demikian ini jangan pula dijadikan pedoman bahawa hubungan seks yang akan datang pun akan mengalami kegagalan.

Untuk mencapai keberhasilan pada malm pertama bukanlah hanya tugas suami sahaja. Isteri juga harus ikut serta bukanlah hanya suami sahaja. Isteri harus membantu mengimbangi perilaku suaminya. Tumpahkanlah seluruh kemesraan pada malam pertama itu, jika si isteri belum mendapatkan kepuasan sebagaimana yang diharapkan. Janganlah keduanya merasa cemas dan kecewa. Sebab banyak wanita yang merasakan kepuasan pada malam pertama dan ramai juga yang merasakan kepuasan pada malam pertama. Oleh sebab ini, seorang isteri mestilah bersabar dan selalu menanamkan sikap dalam jiwa bahawa “kepuasan”  tersebut pasti pada suatu hari nanti akan saya nikmati.



Artikel cadangan buat anda:


1.      Malan pertama suami isteri dalamcantik.com

2.      Posisi seks dalam islam dalamcantik.com

3.      Posisi seks ketika hamil dalamcantik.com

Akan DATANG: “Cara merebut mahkota yang diselimuti selaput dara.” 





Sumber : Perpustakaan Negara

Dari meja pengarang : dalamcantik.com

Anda juga boleh menghantar soalan atau cadangan topik  kepada dalamcantik@gmail.com (jangan gunakan nama sebenar)



Leave a Reply

Labels