Monday 28 November 2011

Tips Persiapan Bulan Madu

0 comments


Sebuah pernikahan akan terasa kurang lengkap tanpa diisi dengan perjalanan indah berbulan madu. Meskipun tidak semua pasangan memilih untuk tidak menikmati bulan madu setelah menikah, tetapi ada beberapa pasangan yang masih menjalankan tradisi ini.

Sebelum mengajak pasangan untuk pergi berbulan madu ke hotel atau destinasi tertentu, ada baiknya mengetahui beberapa langkah penting agar saat yang dikongsi bersama tersebut menjadi lebih indah dan tak akan terlupakan sampai bila-bila.


Pilih lokasi yang romantis

Lokasi memang amat berpengaruh saat tengah menjalani indahnya berbulan madu. Bagi sebahagian pasangan, pantai masih menjadi lokasi pilihan yang romantik. Ada baiknya sebelum berbulan madu anda dan pasangan memilih lokasi strategi yang telah dibincangkan bersama. Langkah ini untuk menghilangkan salah faham dan kekeliruan yang terjadi di masa yang akan datang.

Tak semestinya lokasi luar negara yang dipilih. Banyak tempat di dalam negara kita yang sangat indah dan sesuai untuk dipilih sebagai lokasi berbulan madu. Bergantung pada bajet masing-masing.


Pilih tempat penginapan yang romantis

Bila anda berdua ingin menghabiskan masa-masa berbulan madu di lokasi yang nyaman, sudah pasti harus memilih hotel yang tepat. Penginapan yang dipilih harus bersuasana romantis dan indah barulah rasa nikmat berbulan madu akan benar-benar terasa.

Pastinya dapat memberikan kejutan pada pasangan anda dengan bilik yang dihiasi dengan suasana romanti dipenuhi bunga mawar dan wangian yang membangkitkan ghairah.


Jangan berbulan madu di hari pernikahan

Setelah mjlis persandingan, ada baiknya anda mengambil masa sehari atau dua hari untuk beristirahat seketika. Ini dilakukan untuk mengumpulkan tenaga yang telah banyak terbuang. Setelah badan terasa segar kembali, barulah anda berdua pergi untuk berbulan madu seperti yang telah dirancang.


Pilih pakej bulan madu terlengkap

Perlu untuk memilih pakej bulan madu yang terlengkap. Hal ini untuk memudahkan anda dan pasangan untuk melawat pusat pelancongan yang penuh dengan daya tarikan dan keindahan tersendiri.

Setelah itu anda dan pasangan dapatlah bereksplorasi dan menciptakan kenangan indah di lokasi tersebut.

Lakukanlah bulan madu anda dengan sebaik-baiknya, sebab ianya akan menjadi kenangan buat seumur hidup anda.




 

Leave a Reply

Labels