Thursday 3 May 2012

Cymera: Aplikasi Kamera

0 comments



Terdapat puluhan aplikasi kamera yang memfokuskan kepada merakamkan gambar yang cantik, disamping membolehkan para pengguna edit dan menambah efek terus pada peranti mudah-alih mereka. Sebelum ini, kami sendiri telah menulis untuk beberapa aplikasi seumpamanya, seperti AfterFocus, dan kini kami tertarik dengan salah satu aplikasi yang dinamakan sebagai Cymera.

Namun, memandangkan pada awal penggunaan aplikasi, ia menyertakan sokongan pendaftaran ataupun tidak, ia terserah kepada pengguna untuk berkongsi terus melalui aplikasi Cymera, ataupun berkongsi dengan lain melalui aplikasi Twitter dan Facebook, memandangkan gambar yang dihasilkan dikongsikan pada bahagian Galleri pada telefon pintar anda.

Walaubagaimanapun, salah satu perkara yang amat mendukacitakan adalah sokongan pendaftaran pada aplikasi tersebut yang menggunakan bahasa Korea untuknya. Selain daripada itu, kami mendapati tiada sebarang masalah dalam penggunaannya. Kami telah menguji aplikasi ini pada HTC Desire dan juga Galaxy Y, memperlihatkan ia dapat dijalankan tanpa sebarang masalah, walaupun pada peranti dengan spesifikasi sederhana.

Bagi anda yang berminat, boleh memuat-turun fail bersaiz lebih kurang 16MB ini secara percuma terus daripada Google Play Store hari ini, dan menjadikan gambar yang dihasilkan anda lebih menarik lagi sebelum dikongsikan bersama yang lain.

Leave a Reply

Labels